12. 10. 2010.

MOJE DETE NEĆE NIŠTA DA JEDE I KAKO JE PROLEĆNA ČORBA DOBILA IME

MOJE  DETE  NEĆE  NIŠTA  DA  JEDE!

Često možete da čujete da se mlade mame žale kako njihovo dete neće ništa da jede. Znam i jednu anegdotu, kada se više prijateljica našlo na kafici, pa kad se jedna među njima požalila kako njena devojčica neće ništa kuvano, dobila je odgovor od najbolje drugarice da je to sigurno zbog toga što kuva samo supu.
Istina je sigurno negde između.Možda deca zaista imaju periode kada odbijaju neku vrstu hrane, a možda i mame preteruju sa hranom za koju veruju da je posebno zdrava, pa iz dana u dan serviraju zeleniše kao što je spanać, grašak, boranija...
Moram da priznam da se sada ne sećam da li sam imala takve probleme, a primećujem da sve češće zaboravljam raznorazne stvari, od imena glumaca , filmova, do imena drugara iz osnovne škole...Tako sve češće vodim dijaloge tipa: «Znaš onda kad smo gledali onaj film, sa onom glumicom, našom omiljenom, što je bivša žena od onog iz onog akcionog filma...»na kraju se toliko izgubim u odrednicama da zaboravim šta sam i htela da kažem... Nekad me je to brinulo ali sada znam da je sve to sastavni deo «odrastanja».
Elem, htela sam da kažem, kako mislim da nisam imala taj problem, a kada bi se neko moje bepče pobunio protiv neke vrste hrane, ja jednostavno nisam navaljivala.
Ipak u želji da svoju decu naviknem na konzumiranje povrća smislila sam bila  jedno predivno jelo, koje sam već objavila na blogu: Prolećna čorba.Ova čorba je naše omiljeno jelo i sada kada su deca odrasla, a posebno mi je draga zbog uspomene koja me vezuje na nju.:slika dece koja sa uživanjem jedu čorbu punu povrća i uvek traže da im dospem još.Često sam pozivala i decu iz komšiluka da ručaju sa mojom decom ovu čorbicu jer je tako uživancija bila još veća i moram da kažem da su je sva deca redom zaista jela sa uživanjem.Danas sam je pravila ponovo sa povrćem koje sam imala , tako da u njoj nije bilo boranije i graška ali je opet bila divna i ukusna.
Čorba je dobila ime po predivnim bojama povrća, a tada sam verovala da će asocijacija na proleće kod dece izazvati dodatno interesovanje da je i pojedu.

ČORBA SA POVRĆEM  I BELIM  PILEĆIM  MESOM
(melem za decu koja «ništa ne jedu»)

PROLEĆNA ČORBA

½ kg pilećeg belog mesa (može i manje)
jedana glavica luka
dve šargarepe
peršun
celer
dva-tri krompira
malo boranije (jedna šaka)*
malo graška (jedna šaka)*
jedna-dve tikvice
veza blitve
peršunovo ili celerovo lišće
malo makaronaaka-dve)

* sastojci označeni zvezdicom nisu neophodni.Sigurno da nećete kupovati 100 gr boranije ili graška samo da bi ste to stavili u čorbu.Pretpostavlja se da imate pakovanja smrznutog povrća.Tako možete da odvadite malo povrća iz pakovanja, a ostatak da ostavite u zamrzivaču.Sigurno se neće primetiti nedostatak odvađene količine kad budete spremali boraniju ili grašak kao posebno jelo...

U šerpi za supu propržite glavicu sitno seckanog luka dok ne dobije onu lepu zlatastu boju.Kada ste to postigli dodajte sitno seckano belo pileće meso i samo malo vode da se meso ne bi lepilo za dno.Sada dodajete seckano povrće koje god želite. Ja obično koristim šargarepu, peršun, celer, krompir, malo boranije malo graška, jedna tikvica ...
Dok povrće i meso dinstate stalno dolivate malo vode da se sve lepo krčka ali ne previše jer trebada se dinsta, a ne da se kuva u njoj. Kada se svo povrće i meso izdinsta  i kad tečnost skoro uvri začinite sa začinom c i dolijte 1l vode ,možda malo još dospete ako stestavili više povrća.Nivo vode treba da je 2-3 cm iznad povrća. Posle sat vremena kuvanja na umerenoj temperaturi, ubacite opranu, sirovu blitvu isečenu na rezance.Probajte čorbu i dodajte začina ako nije dovoljno slana, a uvek se rukovodite time da je jelo lako dosoliti u tanjiru nego spasiti prezasoljeno.Sada možete da ubacite i jednu šaku makarona, može i onih šarenih i jelo je gotovo čim makaroni omekšaju.
Čorba se služi topla i uz pavlaku. Ko voli, može i da pobiberi.
Ovo jelo je zahvalno jer možete da ga pravite sa onim povrćem koje imate trenutno u frižideru, možete da koristite i smrznute mešavine povrća iz supermarketa.
Ponekad, umesto mesa, ubacite šampinjone.Imaćete odmah drugu varijantu ove čorbice koja je podjednako ukusna.Nećete pogrešiti ako je spremite i sa drugim vrstama mesa: junetina, teletina, ćuretina...Važno je da meso nije masno i jako .Takođe kod pripreme ove čorbice ne treba preterivati sa količinom mesa, sasvim je dovoljno ubaciti jedne sitno iseckane pileće grudi ili ½ kg drugog mesa...


Нема коментара:

Постави коментар

share it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...